Egyszerűen

A használt autók árának csökkenése

Az autópiac törvényei megkövetelik, hogy a használt autók ára is kövesse az új autók vételárának csökkenését, mivel az mégsem lehetséges, hogy egy teljesen használatlan olcsóbb legyen, mint egy egy-két éves azonos modell.

Így aztán ezek az árak is – kicsit megkésve -, de aztán meglehetősen meredeken elindultak lefelé. 2009 őszére már körülbelül 30 százalékkal olcsóbban lehetett hozzájutni az autókhoz. Az alacsony árak és a soha nem látott bő autó kínálat miatt most nagyon megéri használt autót venni, talán ennek köszönhetően, szép lassan beindul a piac forgalma. Persze egy jó példány kifogásához továbbra is nem kevés szerencse és éles szem kell. Bár meg kell említeni, hogy igaz, hogy a kínálat nagyon nagy lett az utóbbi időben, de a minősége erősen romlott. Ez több dolognak is köszönhető. Egyrészt a jó állapotban lévő, magasabb kategóriás használt autók tulajdonosai is úgy döntöttek, hogy kivárják a válság végét, és inkább tovább használják a régi gépkocsijukat. Pedig pont ez a réteg volt az, aki gyakran cserélte autóját, valamint e kocsik esetében volt a legmeredekebb az áresés.

Ami ezt hátráltatja, hogy nemcsak az újakra, hanem a használtakra is egyre nehezebb autóhitelt, használt autó hitelt kapni manapság. Gyakran egy év alatt felére zuhant az áruk, így a használt autó piacon ezek számítottak mindig is a legjobb vételnek. Másik ok, amiért a kínálat összetételében minőségi romlás következett be az az, hogy a magánszemélyek által külföldről behozott, jobb állapotban lévő autók száma jelentősen csökkent az utóbbi időben.

Ha mégis feltűnik egy újabb, jól karbantartott darab a piacon, arra a már rutinos vevők általában gyorsan lecsapnak. Éppen ezért, ezeknek az autóknak az ára magasabb. Mellettük, pedig ott van a sok eladhatatlan, leharcolt példány, pedig ezeknek az ára folyamatosan esik, még sincs rájuk kereslet. Ebben persze szerepet nagy szerepet játszik az is, hogy alig akad bank, pénzintézet, aki jelen körülmények között bevállalja egy használtautó finanszírozását.

Vannak márkák, amelyeknek így a válság közepette is sikerült javítani a pozíciójukat a használt autó piacon. Ezek mind a magasabb kategóriákba tartoznak. Ilyenek a BMW, a Volvo, az Audi és Mercedes. Ezeken kívül szinte minden márka vesztett a piaci részesedéséből, legnagyobb mértékben az Opel. A válság hatására jelentősen megnőtt a bankok által lefoglalt és eladásra ítélt autók száma. Ezek az autók sok esetben elég újak, 1-3 évesek és egy-egy árverés alkalmával, akár a piaci árnál 300 ezer forinttal olcsóbban is hozzá lehet jutni. Mivel az utóbbi időben nagyon megszaporodtak az ilyen licitek, valószínűleg ezek is szerepet játszanak a használt autók vételárának lejjebb kényszerítésében.

Az Erste Leasing honlapján jelenleg közel 600 autóra lehet licitálni. Hátrány az ilyen autóvásárlásnak, hogy a vevő nem győződhet meg kellőképpen az adott autó állapotáról, aminek sokszor az a következménye, hogy amit a vásárláson megspórol, azt egyből fordíthatja szervizre. A visszavett autók előző tulajdonosának sokszor a nehéz anyagi helyzetéből fakadóan már nem futotta karbantartásra. A használt autó megtekintésére a licit ideje alatt adódik lehetőség, viszont a kipróbálására már sajnos nem.

Vissza a többi autós, pénzügyi hírhez »

Hírlevél
Adatait bizalmasan kezeljük.

ÜZEMANYAG­ÁR-KERESŐ

Gépjármű adásvételi minta szerződés (letöltés) »

A gépjármű adásvételi szerződés megalkotása első pillantásra nem tűnik bonyolultnak, ám ha nem felelünk meg bizonyos tartalmi kritériumoknak, akkor a szerződés nem lesz érvényes.




Facebook
Oldal