Egyszerűen

Mi történik totálkár vagy lopáskár esetén?

Amennyiben a hitelszerződés futamideje során totál- vagy lopáskár történik a gépjárművel, a szerződés felmondásra kerül és a tartozás egy összegben esedékessé válik, mivel az autóhitel fedezete megsemmisült.

Ebben az esetben a finanszírozó feltétel nélkül igényt tart a biztosítási összegre, amely a tartozás kiegyenlítésére fordítódik. Ha a biztosítási összeg nem fedezi a teljes tartozást, akkor a fennmaradó összeg az ügyfelet terheli, ha magasabb a biztosítási összeg a tartozásnál, akkor a fennmaradó összeget a finanszírozó visszatéríti az ügyfélnek. Casco mentes konstrukciónál a tartozás teljes egészében a szerződő felet terheli, amennyiben a kárt a másik fél kötelező biztosítása sem téríti meg. A költségeket növeli, hogy a futamidő lejárta előtti megszűnés esetén – így ebben az esetben is – az autóhitel finanszírozási szerződésben meghatározott szerződés megszüntetési díjat kell az ügyfélnek fizetni. Alapesetben a 200.000 Ft-ot meghaladó értékű töréskároknál is igényt tart a finanszírozó a biztosítási kártérítés összegére, de az általános szerződési feltételekben rögzített esetekben a megfelelő dokumentumok benyújtása mellett ettől eltekint. A szerződésnek megfelelően – bármely típusú káreseménynél a biztosító kárrendezéséig is – fizetni kell az autóhitel havi törlesztőrészleteit. Ha az ügyfél nem tud fizetni, adatai a jogszabályban meghatározottak szerint bekerülnek a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR, régebbi nevén BAR), a tartozást pedig – késedelmi költségekkel növelve – mindenképp rendezni kell.

Vissza a többi autós, pénzügyi hírhez »

Hírlevél
Adatait bizalmasan kezeljük.

ÜZEMANYAG­ÁR-KERESŐ

Gépjármű adásvételi minta szerződés (letöltés) »

A gépjármű adásvételi szerződés megalkotása első pillantásra nem tűnik bonyolultnak, ám ha nem felelünk meg bizonyos tartalmi kritériumoknak, akkor a szerződés nem lesz érvényes.




Facebook
Oldal