Autópiac 2010-ben, 2009-ben
Érdekes adat, hogy a válság éppen a legszegényebb gazdasági szegmenseket érintette leginkább. Pontosítandó - a legszegényebb lakossági rétegeket célzó gazdasági szegmenseket, ezen belül is a kisebb jövedelműeket megcélzó ágazatokat, márkákat, típusokat.
Egy bizonyos jövedelem és jóléti szint fölött az emberek szinte észre sem vették ennek hatását, míg mások, pl. az autópiac dolgozói munkanélkülivé váltak, gyárakat zártak be, még ha csak egy időre is, márkák szűntek be, vagy voltak kénytelenek összeolvadni, vásárolták fel őket. Hallhattunk a Saab megszűnéséről, majd lényegében „csak” felvásárlásáról, de a korábbi években rendkívül jól szereplő Suzuki iszonyatosan gyenge 2009-es új autó eladási statisztikáiról is. A Suzuki alacsony árkategóriájú autói szinte alig fogytak, hiszen ők épp a vékonyabb pénztárcájú célközönség számára gyártottak, így a korábbi évekkel ellentétben erős visszaesést kellett elkönyvelniük. A luxusmárkák továbbra is változatlan módon fogynak, sőt, némelyik erősödni is tudott a válság ellenére növelték eladási számaikat. Bár tény, hogy egy-egy luxusmárka modelljét nem százezres, tízmilliós tételben gyártják, hanem sok esetben az ezer db-os mértéket sem érik el. Ám ekkora darabszámra könnyebb is egy nagyjából változatlan életkörülmények között élő módosabb rétegből vásárlót találni.